آموزش دونات

آموزش دونات


مواد لازم:

خمیرمایه فوری ۱ ق.غ
شکر ۱ ق.غ
آب ولرم ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۴ پیمانه (۵۰ گرم)
نمک ۱/۴ ق.چ
وانیل نوک ق.چ
کره نرم (۵۰ گرم)
شیر ولرم ۳/۴ پیمانه
آرد ۴ پیمانه (۵۰۰ گرم)
پودر قند
پودر دارچین
سس شکلات

طرز تهیه:
.
۱- شکر را در آب ولرم حل میکنیم و خمیرمایه را اضافه و مخلوط میکنیم. در ظرف را میبندیم و ۱۰ دقیقه جای نسبتا گرم قرار میدیم تا عمل بیاد.
۲- تخم مرغ، وانیل، نمک و شکر را حدود ۳ دقیقه با همزن برقی میزنیم تا رنگش روشن بشه و بعد شیر ولرم، کره نرم و خمیرمایه عمل آمده را اضافه و مخلوط میکنیم.
۳- سه لیوان اول آرد را طی سه مرحله اضافه و با قاشق مخلوط میکنیم.
۴- مواد را با سری خمیرزن همزن یا با کف دست روی سطح آردپاشی شده ورز میدیم و چهارمین لیوان را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر جمع بشه. بسته به کیفیت آردی که استفاده میکنید ممکن است یکی دو قاشق کمتر یا بیشتر از ۴ لیوان آرد نیاز باشد.
 آرد زیاد باعث سفت شدن خمیر میشه. اگر ۴ لیوان آرد را اضافه کردید و هنوز چسبنده بود حدود صد بار خمیر را محکم روی سطح کار بکوبید تا چسبندگیش گرفته شود.
۵- داخل یک کاسه را چرب میکنیم و خمیر را داخل آن قرار میدهیم و در ظرف را با سلفون میپوشانیم و حدود ۱ ساعت جای نسبتا گرم یا بین پتو استراحت میدیم تا حجمش دو برابر بشه.
۶- بعد از استراحت، پف خمیر را میگیریم و کمی ورز میدهیم و به اندازه یک گردو از خمیر برمیداریم و مثل فیلم چونه میگیریم و صافش میکنیم و با در نوشابه وسطش رو سوراخ میکنیم تا کاملا مغزپخت شود. سپس در سینی آردپاشی شده با فاصله میچینیم و روی آنها را با پارچه میپوشانیم تا خشک نشوند و ترک نخورند و نیم ساعت استراحت میدیم تا حجیم شوند.
۷- داخل یک قابلمه را تا نصفه روغن میریزیم و روی حرارت کم قرار میدهیم تا داغ شود. سپس دونات‌ها را در روغن شناور داغ با حرارت خیلی ملایم میذاریم که خمیر نشه و سریع روی آنها روغن میریزیم تا یکدست پف کند. یک سمت که طلایی شد برمیگردونیم تا سمت دیگه هم سرخ بشه. (پخت هر دونات حدود ۴ الی ۵ دقیقه زمان میبرد)
روی دستمال قرار میدیم تا روغن اضافه گرفته شود و سپس اونارو تزئین می کنیم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.