آموزش فلافل

 

آموزش فلافل

نخود خام: یک فنجان

پیاز: یک عدد متوسط

جعفری تازه: خرد و ساطوری شده ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه: خرد و ساطوری شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

سیر تازه: ۵ حبه

ادویه مخصوص فلافل: به میزان لازم

آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری

بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه

طرز درست کردن فلافل ساندویچی در خانه به این ترتیب است: نخود‌ها را از یک روز قبل بخیسانید. در طی این مدت چند بار آب نخود‌ها را عوض و تازه کنید. نخود‌های خیس خورده، پیاز، فلفل، گشنیز، جعفری، نمک، سیر و زیره را در میکسر بریزید و همه را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمام مواد خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کند. مایه به دست آمده نباید زیاد شل باشد. ذرات مایه باید کمی درشت‌تر از ذرات شکر باشند.

در مرحله بعد آرد نخودچی و بیکینگ پودر را روی مواد مخلوط شده بپاشید و هم بزنید. باید میزان آرد برنج به قدری باشد که وقتی می‌خواهید توپ‌های فلافل را درست کنید به دست‌تان نچسبند. برای چند ساعت مخلوط را درون یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

در یک ماهیتابه یا ظرف گود و عمیق روغن بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. می‌توانید از اسکوپ مخصوص فلافل هم برای این کار استفاده کنید. توپ‌ها را داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید سرخ شوند. فلافل‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.